De impact van het Corona virus op uw motorhome


ALGEMENE VERLENGING VAN DE TERMIJNEN VOOR WATERDICHTHEIDSCONTROLES MET 90 DAGEN

Beste klant,

Sedert 17 maart is onze werkplaats verplicht gesloten in het kader van de Covid-19 maatregelen.

We weten op vandaag nog niet exact wanneer en onder welke voorwaarden we terug mogen opstarten. Dit wordt problematisch naargelang het seizoen vordert. Immers tussen maart en juli is het in onze sector steeds alle hens aan dek.
Update 27 april:
De nationale veiligheidsraad heeft beslist dat enkel groothandel ( bedrijf naar bedrijf ) vanaf 4 mei terug opgestart mag worden en winkels ( bedrijf naar klanten, zoals Urbano ) vanaf 11 mei.


WERKPLAATS


BOEK ONLINE UW AFSPRAAK ZOVEEL EENVOUDIGER.

Het is onze absolute doelstelling om IEDERE klant ook in deze moeilijke tijden, gebruik te kunnen laten maken van zijn motorhome. Daarom moeten we prioriteiten stellen. Alle defecten die het gebruik van uw motorhome verhinderen krijgen voorrang en aansluitend de problemen die het gebruikscomfort beperken om tenslotte de esthetische problemen aan te pakken. Zie volgorde hierna opgelijst:

1) Waterinfiltratie
2) Thema’s die het gebruik van uw motorhome verhinderen
3) Thema’s die het gebruikscomfort beperken
4) Esthetische thema’s. (vb, blaasje in sticker, dit zal allicht pas na de zomer kunnen aangepakt worden als we iedereen willen helpen)

Daarom zijn we verplicht volgende maatregelen te nemen.

1) We vragen aan iedereen om een nieuwe afspraak in te plannen via ons formulier: www.urbanoservice.be/boek-uw-afspraak-voor-herstelling/
2) Voor zij die een ondertussen verlopen afspraak hebben, graag de initiële datum mee opnemen in het commentaarveld.

Hoe gaan we te werk gaan?
Vanaf dat we weten wanneer we terug mogen opstarten krijgt u een bevestiging met datum en uur.

We staan open voor alle suggesties.  
Als u ideeën en of voorstellen hebt hoe we elkaar een maximum kunnen helpen zijn deze zeker welkom. 
Stuur gerust een email naar info@urbano.be


Leveringen


Het zijn hallucinanten tijden voor ons allen met veel onzekerheden. Het blijft echter als een paal boven water staan, motorhomes zijn de oplossing voor het reizen in de nabije toekomst. Dit kan immers individueel, in gezinsverband en met het respecteren van de sociale distancing.

Het is duidelijk dat reizen met een motorhome een slimme keuze is. We krijgen heel veel vragen ivm de leveringstermijnen.

In grote lijnen komt het hier op neer, de voorziene leveringstermijn wordt algemeen verlengd met het aantal weken van  de lock down.

Als we de maatregelen bekijken in Frankrijk en Italië hebben we het over extra levertijden van 7 à 9 weken . Vanaf dat we geactualiseerde concrete data krijgen komen wij bij u terug.

Tot binnenkort en houd de moed erin!


Verhuur


Ik heb een een motorhome gehuurd, wat nu?

Urbano wilt zich zo soepel mogelijk opstellen in deze voor ons allen moeilijke periode.

Alle huurcontracten die vallen in de periode met Belgische verplaatsingsbeperkingen kunnen verplaatst worden naar een geschikter moment.

We gaan er op vandaag vanuit dat deze beperkingen nog tot half juni zouden kunnen gehanteerd worden.

Gelieve op onze huurwebsite, www.urbanoverhuur.be, een nieuwe reservatie te maken met vermelding “aanpassing wegens Covid-19” in het vak opmerkingen.

Mocht de nieuwe periode ook nog onder restricties vallen kan er weer een nieuwe datum geselecteerd worden


Houd uw motorhome fit


1) Zorg dat uw batterijen niet ontladen worden. Een druppellader is de beste lader om uw motorhomebatterijen in topconditie te houden.

2) Staat uw motorhome buiten? Plaats uw motorhome op oprij-blokken zodat het water van het dak afloopt, precies daar waar u wenst.

3) Laat alle verduisteringen dicht om verkleuring door constant zonlicht inval te voorkomen.

4) Ventileer uw motorhome, zorg dat de kussens en matrassen kunnen “ademen”


Motorhome kopen


Een motorhome is en blijft meer dan ooit de formule om veilig en vrij te kunnen reizen. Een motorhome is eigenlijk “blijf in uw kot”, maar op een mobiele manier. 


Denkt u al enige tijd over de aanschaf van een motorhome? Dan bent u bij Urbano zeker aan het juiste adres. We hebben een ruim aanbod in alle formaten en prijsklassen.

We zien daardoor bij Urbano de belangstelling flink stijgen. De productie heeft echter een grote achterstand opgelopen. Door de social distancing produceren de fabrikanten nog voor een lange tijd op minimale capaciteit.

Gelukkig hebben wij op vandaag nog een grote voorraad waar u volledig vrij uit kan kiezen en proberen we zoveel mogelijk klanten te helpen. Wacht echter best niet te lang met uw aankoopbeslissing als je zeker wilt zijn van het model dat je wilt.

Ook de belangstelling om deze zomer een camper te huren neemt duidelijk toe. Vanuit de bedrijfswereld zien we een verhoogde vraag om een motorhome te huren als overnachtingsfaciliteit wegens gesloten hotels.

Maak nu alvast een afspraak met uw motorhome adviseur zodat u straks in alle rust en veiligheid uw project kan bespreken.https://www.urbanoservice.be/nl/boek-uw-afspraak-voor-toonzaal/

U weet reeds wat uw wilt?

Wij bieden u de mogelijkheid om uw droomvoertuig volledig gratis en vrijblijvend te reserveren.  Uw reservatie blijft gegarandeerd gedurende 2 weken na de terug opstart tenzij eerdere herroeping van onze kant.  Maar dit steeds in overleg.

Ons team blijft ter uwer beschikking en we zetten ons hard in voor u en iedereen.

Vele groetjes en hou je gezond,
Urbano


Met wat moeten we rekening houden vanaf de heropening. (11mei?)


1. Herstellingen

  • Alle herstellingen die onmiddellijk mogen gebeuren en geen 72 uur nadien, is het aan te raden om alle ramen en deuren weliswaar open te zetten tijdens de werkzaamheden.
    • Volgende voorzieningen moeten gebeuren:
      • Techniekers moeten handschoenen dragen, enkel mits aanwezigheid van een tweede persoon moeten ze mondmaskers dragen en 1,5 meter afstand respecteren.
      • Klanten mogen NIET in een wachtruimte en of showroom wachten op hun mobilhome, hij of zij moeten het pand verlaten en worden terug gecontacteerd als de wagen klaar is per sms of telefoon.
      • Sleutels terug afgeven en alle betalingen zoveel mogelijk contactloos ontvangen.
    • Alle sleutels moeten kort gereinigd worden
      • er is een PVC bak voorzien met Dettol ontsmetting en een rol papieren doeken. De klant komt binnen en doet verplicht handschoenen aan en reinigt zelf zijn sleutels aan deze bak.
      • Sleutels worden ontvangen en aan een bord gehangen.
        ( Het bord is voorzien met nagels om de sleutels aan te hangen )
  • Onthaal
    • Over de hele balie moet er een plexiglas staan tussen de klant en de medewerker, iedereen aan de balie die in contact “kan komen met klanten draagt een mondmasker en handschoenen
    • Er mogen maar Max. 3 personen binnen komen
    • Verplicht ontsmetting voorzien en klanten MOETEN hun handen wassen , dit mag ook water zijn met alchohol en of Dettol.

2. Montage nieuwe wagens

  • Aflevering
    • Alle nieuwe wagens mogen afgeleverd worden 1 op 1 (klant/afleveraar) beide partijen moeten handschoenen en mondmaskers dragen en de afstand van 1,5 meter moet gerespecteerd blijven:
      • Uitleg beknopt houden en zo kort mogelijk
      •  Klant adviseren om de oplevering ook persoonlijk te filmen naast het filmmateriaal die hij van ons overhandigd krijgt.
      • Documenten moeten aan een tafel gebeuren met 1,5 m afstand tussen , nadien moet de tafel terug ontsmet worden.
      • Consumptie aanbieding mag niet.